kisah HARIMAU di KELANTAN

Pada masa yang lampau dan dahulu, maka terdapat la di suatu 
kampung yang aman lagi bersih. Kampung ini terletak di KELANTAN. 
Pada masa itu, haji Amran Arsyad menjadi seorang ketua kampung 
yang adil lagi saksama. Mahu dijadikan cerita, kampung ini diserang 
harimau belang. Harimau ini telah membaham ramai manusia. Tak cukup 
manusia, haiwan ternakan juga ia makan. Ketua kampung menjadi semakin 
resah dan takut. Dengan satu suara terus memanggil semua orang kampung. 
Maka datanglah semua penduduk kampung itu. Tok ketua telah memilih 
3 orang wira kampung yang sudahpun berkahwin. 

Tok ketua: Asan, Taib, Nodin, male(malam) ni mu buat la 
gapo2(apa2) sebab ore(orang) kapung(kampung) stuju doh mu ore 
di jadikan hero besok. Esok mu ore bawok la gapo2 dehh.. 

Asan, Taib, Nodin : bereh bohhh!!! 

Pada malam itu, Asan dan Taib telah memesan kepada isteri mereka 
supaya memasak lauk-pauk yang sedap2 dek kerana esoknya 
dah nak kena tangkap rimau. Pada keesokan hari nya mereka 
bertiga berkumpul di rumah tok ketua. 

Tok ketua: Hoh.. mari dowh awok2 ni blako. hoh mu asan, 
gapo dio mu bawok tuh? 

Asan: golok tok!!!! pada masa yang sama sang belang turut berada 
di semak berhampiran dan terdengar perbualan mereka itu. 

Harimau(dalam hati): Golok?? ahhh.. stakat golok tu, 
dop(tidak) takut la aku. 

Tok ketua: hoh mu taib, gapo pulok mu bawok tu? 

Taib: Kawe bawo bedil(senapang). kalu kawe napok(nampak) 
dio kawe hente(hentam) dio tok. 

Harimau: Bedil?? xdan kau bedil kau aku baham. 

Tok ketua: bagus2. hoh mu nodin, mu ni blenggang je mu bawok gapo??? 

Nodin: kawe x bawak gapo2 tok. kawe bawok batang pelir je tok. 

Harimau: Hoh???? Batang Pelir??? apo dio plok(pulak) mnate senjato tuh?? 
hoh.. ini nok keno tanyo ni.. Lalu harimau pun lintang pukang lalu 
berada lah dio di perkarangan rumah Nodin. Kebetulan isteri Nodin 
tengah menyidai baju di ampaian, lalu terus harimau menerkam. 
terkejut isteri lalu menjerit..... 

Isteri Nodin: tulunnnnnnnnnnnnnn!!!!.... 

Harimau: Ehhh kak, jgn jerit kak... kawe nok(nak) tanyo 
satu benda je. kak jangan takut. kawe dop make kakok. 

Isteri Nodin: Gapo dia dik rimau....?? 

Harimau: Kak, Gapo dio batang pelir tuh kak?? 

Isteri Nodin: Huh Biso. kalu mu keno, mu histeria kesakitan, 
kekejangan. kalu dia doh tembok(tembak) silap hari bulan perut 
mu busung 9 bulan. antara mati hidup je mu. comform.. 

Harimau bila dengar jer isteri nodin cakap macam tu terus dia gabra dan lintang 
pukang la harimau ini mencabutkan dirinya ntah kemana. 
~TAMAT~

**gelakgiler.net**

tNx gUys! ^_^
Dzailin Dzulkaflie

XX + XY - sHaRiNg iS seXy
baby_sagy89@yahoo.com
http://xylenedz.blogspot.com

2 comments:

  1. entry nie tak sesuai utk insan bawah 18..nanti terpengaruh..tak pasal2 dibaham dek harimau...kah..kahh..lagi satu jgn suka busungkan org..kesian ler sama...

    ReplyDelete
  2. hahaha..
    i agree wit u waris alam..
    heee..

    ReplyDelete


up