KERETA ROSAK


Pada suatu malam yang hening dan sunyi di lebuhraya utara-selatan, kelihatan sebuah kancil putih tersadai di sebelah line kerosakan.

Ada orang tua yang berdiri disebelahnya, pemilik kancil tu sedang berjalan ke hulu ke hilir cuba menahan kereta supaya membantu.

Tidak ada sebuah kereta pun berhenti. Tiba-tiba datangla sebuah kereta evo 8 berhenti di sebelah kancil tadi. "Ada apa nie pakcik,kereta rosak ke?" tanya pemuda berusia dalam lingkungan 20an. "Aah rosak" jawab pakcik tu simple aje....

"Ok,cam nie,saya ada tali. Nanti saya ikat kat kereta saya dan saya tarik kereta pakcik sampai tol". Mamat nie bagi idea. "orrait gak tu...tapi....nanti kalau pakcik rasa awak bawak laju pakcik akan hon dan bagi high beam". 
"Ok pakcik..". 

Mamat nie pun ikatlah tali kat kereta kancil didepan dan hujungnya diikat dibelakang bumper evonye. Dia pun jalanla..Dengan slow dan berhati-hati. Dalam lima kilometer mamat nie laju le sikit, apa lagi pakcik tu pun hon dan bagi high beam la kat mamat tu. Mamat tu pun slowkan balik..Tiba-tiba ada sebuah ferrari datang dari belakang dan press minyak kat mamat evo 8. Apa lagi, jiwa muda patang dicabar, dia pun tekan la minyak rapat nak kejar ferrari nie...lupa la pulak dia dengan kancil org tua yg diikat kat belakang kereta dia. 

Orang tua tu punya la hangin satu badan, dia pun hon dan bagi hi beam bagai nak rak. Mamat evo 8 tu dah tak sedar dah angin punya pasal. Kebetulan pulak polis ada buat speed trap kat bawah jambatan. 

Vrooommm. Bedesup peginye... ini dah lebih speed limit nie...kate polis nie..Cecah 250km/j memasing nie... 
Dia pun contact la kengkawan dia kat depan supaya saman kereta-kereta yg laju nie...
"Over..over, ada tiga buah kenderaan memandu melebihi had laju. Sebuah ferrari, sebuah evo 8 dan sebuah lagi kalau aku cakap korang mesti tak percaye punye..Sebuah kancil putih tengah cucuk angin evo 8 tu..kete kancil ngah bagi hon dan high beam nak potong kete evo tu!!!''

**gelakgiler.net**

tNx gUys! ^_^

Dzailin Dzulkaflie

XX + XY - sHaRiNg iS seXy
baby_sagy89@yahoo.com
http://xylenedz.blogspot.com

PERKAHWINAN dan PENGKEBUMIAN

Saya selalu merasa tidak selesa apabila datang ke majlis perkahwinan ahli keluarga. Nak tahu sebabnya?

Biasanya, makcik-makcik saya dan para kerabat lainnya akan datang 
menghampiri saya sambil menepuk-nepuk bahu saya, "Kamu yang berikutnya kan?" kata mereka.

Menyampah betul, tidak berperikemanusiaan sama sekali!

Tapi kebiasaannya mereka ini terdiam setelah saya melakukan hal yang sama pada mereka setiap kali acara pengkebumian keluarga berlangsung.


**gelakgiler.net**

tNx gUys! ^_^
Dzailin Dzulkaflie

XX + XY - sHaRiNg iS seXy
baby_sagy89@yahoo.com
http://xylenedz.blogspot.com

BIL TELEFON MELAMBUNG...???


Bil telefon sebuah keluarga naik melambung. Suami telah memanggil semua ahli keluarga untuk berbincang.

Suami : Ini dah melampau. Gunakan telefon sesuka hati. Ayah tak gunakan telefon rumah, ayah gunakan telefon tempat ayah bekerja.

Isteri : Saya pun sama juga, gunakan telefon tempat saya bekerja.

Anak : Oh sori..saya gunakan SMS sahaja. Untuk panggilan saya gunakan telefon tempat saya bekerja juga.

Maid : Jadi apa masalahnya? Semua orang gunakan telefon tempat bekerja. Sama juga dengan saya.


**gelakgiler.net**

tNx gUys! ^_^

Dzailin Dzulkaflie

XX + XY - sHaRiNg iS seXy
baby_sagy89@yahoo.com
http://xylenedz.blogspot.com

CIS! TAK GUNA PUNYA BAPAK!

Sang ayah dan ibu sangat marah dan menyesal bila mengetahui anak perempuan mereka hamil. "Siapa si bedebah tu," jerit sang ayah, sedang si ibu menangis. "Suruh dia datang sini!" Si anak pun telepon le mamat yang bertanggungjawab tu. Setengah jam kemudian sebuah kereta Ferrari merah berhenti di depan rumah. Seorang lelaki separuh baya keluar dari kereta, memberi salam lalu masuk ke rumah.

Lelaki itu berdepan dengan mak dan ayah perempuan yang telah dihamilinya.
Dia berkata, "
Saya lelaki yang telah menghamili anak anda. Tapi terus terang saya katakan saya tidak dapat menikahi anak anda kerana isteri saya tak membenarkan. Bagaimanapun, saya tetap bertanggungjawab atas perbuatan saya. Sekiranya anak anda melahirkan seorang bayi perempuan saya akan wasiatkan untuknya dua buah supermarket, sebuah rumah banglo dan wang tunai RM5 juta. Sekiranya dia melahirkan anak lelaki saya akan wasiatkan untuknya dua buah kilang, dua buah supermarket, dua buah rumah banglo dan wang tunai RM10 juta. Tapi sekiranya anak anda keguguran apakah yang harus saya lakukan?"

Sang ayah berfikir. Siibu berhenti menangis. Akhirnya sambil menepuk bahu lelaki itu sang ayah
 berkata, "Kalau camtu hang cuba le lagi."


**gelakgiler.net**

tNx gUys! ^_^
Dzailin Dzulkaflie

XX + XY - sHaRiNg iS seXy
baby_sagy89@yahoo.com
http://xylenedz.blogspot.com

LAWAK BUAH


Ketua puak tu pun mengarahkan anak buahnya supaya membunuh ketiga lelaki itu utk dijadikan santapan. Ketiga lelaki itu pun merayu dgn sepenuh hati supaya mereka dibebaskan.

Oleh sebab mereka merayu dgn bersungguh-sunggguh, ketua puak itu pun setuju utk melepaskan mereka dengan satu syarat. Syaratnya ialah mereka perlu mencari 10 biji buah dari jenis yang sama.
"Ah.. nie simple punya keje".. kata mereka dalam hati.

Maka mereka pun berpecah ke dalam hutan untuk mencari buah-buahan tersebut dengan diiringi oleh beberapa lelaki dari puak tersebut. Lelaki yang pertama keluar dengan membawa 10 buah nenas. Kemudian berkata ketua puak kepada anak buahnya, "Sumbatkan buah tersebut ke dalam punggungnya, kalau dia mengeluarkan bunyi, bunuh dia!" 
Lalu 
buah nenas itu pun disumbatkan ke dalam punggung lelaki malang tersebut. Pada buah nenas yang kedua, lelaki itu pun menjerit dan dia pun dibunuh.

Kemudian lelaki kedua pun muncul. Dia membawa 10 biji ciku bersamanya. Dia pun dikenakan tindakan yang sama.Oleh kerana buah ciku kecil, lelaki itu dapat bertahan sehingga buah ciku yang ke-8. Pada masa ini, tiba-tiba lelaki tu ketawa. Maka dia pun dibunuh.

Apabila sudah mati, roh orang yang pertama pun berjumpa ngan roh orang yang kedua. "Kenapa kamu ketawa pada buah ciku yang ke-8?" tanya roh pertama. Jawab roh yang kedua, "Aku nampak rakan ketiga kita tu keluar dengan membawa buah durian!!"


**gelakgiler.net**

tNx gUys! ^_^

Dzailin Dzulkaflie

XX + XY - sHaRiNg iS seXy
baby_sagy89@yahoo.com
http://xylenedz.blogspot.com

7 KE'KALAU'AN



**post ni ak copy paste dr shbt ku yg bernama shahira @ chiro..beliau yg suruh beta post dlm blog..lalu beta pn post la d cni..credit card 2 her..^_^..kpd yg blm bc lg, sila bc..kpd yg dh bc, nk bc lg pn xpe..nk abaiN pn xpe..den xkesah..ok**

1.Kalau tersepak batu:
Jangan terus bangun, sebaliknya kamu baring dan terus berguling-guling hingga jauh dari perhatian ramai. Bila sudah tiada yang nampak, barulah bangun.

2.Kalau terjatuh basikal:
Cepat-cepat naik basikal kamu semula dan buat-buat jatuh sehingga berkali-kali supaya orang ingat kamu sengaja buat lawak.

3.Kalau terjatuh tangga:
Terus bersilat seolah-olah kamu dirasuk atau sedang berlawan dengan makhluk halus.

4.Kalau terjatuh dalam longkang:
Pungutlah sampah yang ada sambil marah-marah dengan suara yang kuat, pasti orang menyangka kamu seorang yang amat prihatin terhadap kebersihan.

5.Kalau jatuh ketika naik bas:
Jeritlah kuat-kuat "Oi! Apa ni tolak-tolak orang?" walaupun sebenarnya tiada orang di belakang kamu.

6.Kalau terjatuh di depan perhentian bas:
Terus buat-buat pengsan sehingga ada orang yang membantu kamu. Kalau tak ada yang membantu baring terus sampai malam sehingga tiada seorang pun yang tinggal di perhentian bas itu. Inilah masa yang paling tepat untuk kamu bangun semula.

7.Kalau tergelincir di lantai licin:
Tariklah kawan-kawan atau sesiapa yang ada di sebelah kamu untuk jatuh bersama-sama supaya tak lah kamu seorang sahaja yang dapat malu. Ye tak?!!

tNx gUys! ^_^

Dzailin Dzulkaflie

sorry 4 everything.. ='(



salam..i felt so sad 2day..
i don't know y..
i know dat im a sensitive gurl..
easy 4 u 2 make me cry..

hmm..no women no cry right? ^_^
i juz wana say sorry 2 him..
i made him felt guilty..
yeah..nobody's perfect in dis world right?
so we should forgive n forget..

boy..even i dnt knw anythg bout u..
i hope we can b fren till da end..
plz dnt do dis again k..
i love all ma frens including u..

last but not least..
gud luck 4 ur final..

tNx gUys! ^_^

Dzailin Dzulkaflie

XX + XY - sHaRiNg iS seXy
baby_sagy89@yahoo.com
http://xylenedz.blogspot.com

Bapak Buat Silap Mata

Malam tu, sepasang suami isteri dah bersiap-siap nak masuk ke bilik tidur.
Tiba-tiba mereka terdengar suara anak bongsu mereka menangis.

Mereka pun pergi mendapatkan anak itu lalu bertanya kenapa dia menangis..

Si anak menjawab, dia tertelan duit syiling lima sen dan sekarang dia takut akan mati sebab tertelan duit tu, lalu terus menangis teresak-esak.

Si ayah yang buntu nak memujuk anak itu tiba-tiba teringat duit dalam poket seluarnya lalu mengeluarkan duit lima sen. Kemudian si ayah berpura-pura membuat magik dan mengeluarkan duit lima sen dari telinga anaknya.

"Haa...kan ayah dah keluarkan ni." Si anak teruja dan terus berhenti menangis.

Sepantas kilat anak itu mengambil duit lima sen itu dan menelannya lalu berkata, "Buat lagi sekali ayah."

BELALAI GAJAH

Seorang lelaki yang badannya gendut naik keretapi. Penumpang pada ketika itu sangat penuh maka lelaki gemuk itu terpaksa berdiri. Tiba2 die berasa ada yang menyonggolnya lalu lelaki itu pun melihat ke belakang. Ooo… ada seorang ibu hamil sedang berdiri. Melihat wanita hamil itu maka lelaki gemuk itu bertanya…

Lelaki Gemuk :Hai, akak bunting ya?

Ibu Hamil : Takdelah! Sudah tahu tanya lagi. 
(kata wanita itu yang kesal dengan cara lelaki tersebut bertanya).

Lelaki Gemuk : Isinya orang ya kak?

Ibu Hamil : Ya! (dengan nada bengang lalu dia pula bertanya), Encik pun bunting ya?

Lelaki Gemuk : Ya! Hahahahaaa!!!

Ibu Bunting : (kerana berasa jawapan lelaki itu tidak sopan, die pertanyaannya), Isinya orang ya?

Lelaki Gemuk : Bukan, isinya anak gajah! Hahahaa!!

Ibu Buting : (Terkejut, lalu ketawa juga, hahahaa)

Lelaki Gemuk : Laa kenapa akak ketawa?

Ibu Bunting : Oh isinya anak gajah ya, patutlah belalainya terkeluar. 
(sambil menunjuk seluar lelaki yang lupa dikancing)

**gelakgiler.net**

tNx gUys! ^_^
Dzailin Dzulkaflie

XX + XY - sHaRiNg iS seXy
baby_sagy89@yahoo.com
http://xylenedz.blogspot.com

DISKAUN HUKUMAN


Di sebuah Mahkamah perbicaraan sedang berlangsung terhadap seorang pencuri barang di pasaraya.



"Dengan ini kami memutuskan terdakwa di jatuhkan dengan hukuman penjara 4 bulan." Hakim akhirnya menjatuhkan hukuman.


"Apakah terdakwa, penuntut umum atau penasihat 

undang-undang menerima?" kata hakim.


"Saya keberatan tuan hakim." kata seorang lelaki di kerusi belakang. 

"Seharusnya dia diberi diskaun hukuman."


Lelaki yang bersuara itu adalah pengurus di pasaraya,
tempat terdakwa mencuri.

"Kenapa anda pula yang keberatan?" tanya hakim.


"Kerana barang yang dia ambil adalah barang yang kami diskaun sehingga 45% tuan hakim."


"??@#$!!&##!!"

"gelakgiler.net"

tNx gUys! ^_^

Dzailin Dzulkaflie

XX + XY - sHaRiNg iS seXy
baby_sagy89@yahoo.com
http://xylenedz.blogspot.com

TATACARA JAWAB TELEFON PALING KEREK


Sebenarnye cara menjawab tepon yang kite amalkan adelah salah dan kebanyakannye samaterpikirkah anda untuk menjawab dengan jawapan yang betul? Jadi disini kite akan cube untuk menukarkan jawapannye..tak le boring sangat..lebih lg kalu yg kejenye mmg jawab tepon..


1) Soalan: haloo, may i speak to bedah please?

Jawapan: maap.sini bukan balai polis.


2) Soalan: haloo, siapa disana?

Jawapan: ntah saya kat sini,mane le saya tau sape kat sane.


3) Soalan: haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?

Jawapan: nak cakap, cakap je ler buat ape tanye saya.


4) Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?

Jawapan: maap cik,nombor tak boleh disambung,hanye boleh dicampur.


5) Soalan: haloo, mak ade rumah?

Jawapan: mak takde rumah.bapak ade.pasal rumah ni bapak yang beli.


6) Soalan: boleh saya bercakap ngan siti?

Jawapan: maap.nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannye.time kacih.


7) Soalan: haloo, tolong panggilkan samad.saya nak bercakap dengannye.

Jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maap.


8) Soalan: halloo 

Jawapan: haloo, pusat sakit mental disini.anda ingin mendaftar?


9) Soalan: haloo, saya nak tumpang bertanya..

Jawapan: maap.ini bukan kaunter pertanyaan.


10) Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?

Jawapan: sila dail sekali lagi.kalau saya masih menjawab, betul le tu.


11) Soalan: assalammualaikum

Jawapan: waalaikummussalam (tupp!terus letak tepon.salam kite wajib jawab)

**gelakgiler.net**

tNx gUys! ^_^

Dzailin Dzulkaflie

XX + XY - sHaRiNg iS seXy
baby_sagy89@yahoo.com
http://xylenedz.blogspot.com

Tabiat Selepas Bangun Dari Tidur

Hmm...agak-agak apa tabiat aku after bangun dari tidur ya?
Cuba tengok gambar tu. Mesti dapat jawapannya kan? Hihihi~
Dengan muka yang blur-blur baru bangun tidur..terus ambil 1 bar cadbury dan snap my picture using webcam..haha..lol~
Bosan di waktu pagi..tak tahu nak buat apa..dan tiba-tiba rasa macam nak post something kat blog. Hihihi~
Nak kutuk ke? Kutuk la..ada aku kesah? Hahaha~.
Ini blog aku..so suka hati aku la nak post apa pun kan..lalala~
Ok sekarang time for me to eat my favorite chocolate!! Yay!! ^_^
Firstly kena la patahkan satu row dulu cadbury tu kan supaya senang nak makan. Hahaha~ 

Dan....baru la kita nggggaaaap!!! Hahaha~
Perghhhhh.....nikmat gila seyh....
Oh lupa nak bagitahu yang aku dah gosok gigi before makan coklat ni taw. Sila take note okay. Hahaha~
Jangan fikir aku makan tanpa gosok gigi plak..zzzzz~
Ok la..nak habiskan 1 bar coklat ni..daaaa..^_^

up