Angkara lembu yg agak gatal

by - March 17, 2010



Seorang petani sedang duduk di tangga rumahnya sambil menghisap berkotak-kotak rokok dan merenung jauh ke padang rumput. Seorang jirannya lalu di depan rumahnya dan terus menegurnya.

Usup : Ai Daud kenapa dengan ko ni? Muke sedih jer..
Si petani melihat jirannya dengan nada sedih dan termenung.

Daud : Ntah la usop oi,susah aku nak cakap pasal masalah aku ni.
Si Usop duduk mendekati si daud ingin mendengar cerita ape masalah yang dihadapi oleh si daud.

Usop : Apanye yang susah ko nak cakap? Teruk sangat ke masalah ko ni? Sampai berkotak-kotak rokok ko hisap hari ni.

Daud : Macam ni, seperti biasa la kan. Aku ke kandang lembu aku tu nak perah susu. Perah punya perah, masa tu dah dekat penuh satu baldi dah. Tiba-tiba kaki kanan si lembu aku ni g tendang baldi susu tu. Habis tumpah semuanyer.

Usop : La pasal tu je ke? Ko monyok sampai camni sekali kenape?

Daud : Ntah la Usop, susah aku nak cakap.

Usop : Ape die yang susahnya? Cakap je la..

Daud : Aku ikat la kaki kanan lembu aku tu kat tiang dengan tali. Pastu aku sambung perah lagi. Dah hampir penuh satu baldi, kaki kiri lembu tu plak tendang baldi susu tu. Tumpah lagi.

Usop : Hah? Kena tendang lagi??

Daud : Ntah la Usop susah aku nak cakap kat ko dah.

Usop : Abis tu? Ko watpe lagi kat lembu tu?

Daud : Aku ikat la kaki kiri lembu tu kat tiang plak. Pastu aku sambung perah lagi susu tu. Dah nak hampir penuh je, ekor si lembu tu libas lagi skali baldi susu aku.Tumpah lagi susu tu!!.

Usop : Patutla ko monyok je, tapi aku tengok teruk sangat ko ni. Takkan pasal susu tumpah ko sampai berkotak-kotak hisap rokok?

Daud : Tak la usop, susah aku nak cakap kat ko ni.

Usop : Adooiiii, asyik cakap susah nak cakap jer ko ni. Habis tu ko watpe lagi kat lembu ko tu? Ko perah lagi ke susunyer?

Daud : Tali aku dah habis guna wat ikat kaki lembu tu. Jadi aku guna la tali pinggang aku ni wat ikat ekor lembu tu. Tiba-tiba je seluar aku jadi longgar bile takde tali pinggang.Bile seluar aku terlondeh je, bini aku datang. Tak sangka pulak aku benda ni boleh jadi macam tu kat aku. Hmmmm....

p/s: ini hanye kisah lawak ok. ^_^

*Credits to gelakgiler*

tNx gUys! ^_^

Dzailin Dzulkaflie

XX + XY - sHaRiNg iS seXy
baby_sagy89@yahoo.com
http://xylenedz.blogspot.com

You May Also Like

2 7 Comments