Kenangan : Lagu zaman kanak-kanak

by - April 07, 2010



Mari kita menyanyi beramai-ramai..
Mengimbau kembali zaman kanak-kanak..

FIRST SONG
Anak itik Tok Wi

Mandi dalam kolam

Buat apa Tok Wi?

Ubat limau lelam

Sakit apa Tok Wi?
Sakit sendi tulang
Ubat apa Tok Wi?
Ubat sengal tulang.

SECOND SONG
Bangau oh bangau 
Kenapa engkau kurus? 
Macam mana aku tak kurus ikan tak mahu timbul


Ikan oh ikan 
Kenapa tak mahu timbul? 
Macam mana aku nak timbul rumput panjang sangat


Rumput oh rumput 
Kenapa panjang sangat? 
Macam mana aku tak panjang kerbau tak makan aku


Kerbau oh kerbau 
Kenapa tak makan rumput? 
Macam mana aku nak makan perut aku sakit


Perut oh perut 
Kenapa engkau sakit? 
Macam mana aku tak sakit makan nasi mentah


Nasi oh nasi 
Kenapa engkau mentah? 
Macam mana aku tak mentah kayu api basah


Kayu oh kayu 
Kenapa engkau basah? 
Macam mana aku tak basah hujan timpa aku


Hujan oh hujan 
Kenapa kau timpa kayu? 
Macam mana tak timpa kayu katak panggil aku


Katak oh katak 
Kenapa panggil hujan? 
Macam mana aku tak panggil ular nak makan aku


Ular oh ular 
Kenapa nak makan katak? 
Macam mana aku tak makan memang makanan aku, memang makanan aku..

haaa..da seronok nyanyi da?
hehehe..
mase dlu kte pndi nyanyi je..
tapi kte tau x ape mksd t'sirat d sebalik lagu2 2 sume?
mst xtau kn?
haa..ni elyn nk bgtau ni..

klu lagu anak itik tokwi 2 elyn sndri xpasti ape mksdnye..haha..
klu korg tau, korg komen la ye..hehe..

tp klu yg lagu bangau oh bangau 2,
sudah pasti ia memaparN sikap manusia yg suke menyalahN org lain..huhu..

nxt entry lagu lain plak elyn akn postN k..hehe..

tNx gUys! ^_^

Dzailin Dzulkaflie

XX + XY - sHaRiNg iS seXy
baby_sagy89@yahoo.com
http://xylenedz.blogspot.com

You May Also Like

14 7 Comments

  1. rasanya lagu BAPAku PULANG DARI KOTA... Pun femes gak kan...

    ReplyDelete
  2. aah..femes lagu 2..
    nxt post t sy ltk lagu 2 k..hehehe

    ReplyDelete
  3. aku kanak2 dulu dah layan lagu awie, heheh

    ReplyDelete
  4. >>fid
    ak kck2 dlu da lyn lagu jiwang rock kapak..keh3..

    ReplyDelete
  5. >>hans
    rs rindu sgt zmn knk2 2..huhu

    ReplyDelete
  6. gelang si paku gelang,hak3
    itik tokwi plg senang nk nyanyi
    lagu bangau susah nk hafal dulu
    skang org guna lagu bangau utk motivasi, STOP BANGAUING!

    ReplyDelete
  7. hahaha..
    mn dpt word stop bangauing 2 nuar?
    keh3..
    lagu2 dlu sgt besh..smpi skang ley igt..hehe

    ReplyDelete
  8. dpt dari seminar masa awal2 masuk u dolu2
    tak igt sape motivator tuh
    smp skang famous word tuh

    ReplyDelete
  9. oh yeke..
    kire skang ni nuar nk menerusN keglameran word 2 la ye..hehehe..

    ReplyDelete
  10. 2 la tujuan sbnr elyn kak..hehehe...^_^

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum...

    Pada saya, lagu Anak Itik Tok Wie itu mengajar kanak-kanak mengenai dunia perubatan orang Melayu dan juga memberi tahu bahawa setiap penyakit ada ubatnya.., yang penting ada usaha penyelesaian pada setiap permasalahan...

    ReplyDelete
  12. @ahmad zaki
    lagu2 dlu sebenarnye byk pengajaran dlm liriknya..even lagu kanak2..
    lagu sekarang je yg byk ngarut2..
    huhuhu..

    ReplyDelete