10 TIPS MENOLAK CINTA SAHABAT KARIB

1. Menyatakan kepadanya secara berterus-terang bahawa kamu tidak sesuai untuk bercinta dengannya kerana kamu menganggap dia adalah sahabat karib dunia dan akhirat.

2. Menyatakan kepadanya sekiranya kamu menjadi kekasihnya, kamu tidak mungkin boleh mengikut kehendak, arahan dan permintaannya.

3. Kamu dan dia tidak sesuai kerana selama ini kamu bersikap brutal ketika bersama dia dan tiada ciri-ciri kekasih sejati.

4. Kamu tidak pernah terfikir untuk bercinta dengannya kerana ketika bersahabat pun anda tidak peduli dengan kehadirannya.

5. Menerangkan kepadanya bahawa masih ramai lagi gadis/jejaka di luar sana yang mempunyai ciri-ciri pasangan yang diidamkan olehnya.


6. Cuba mengelakkan diri kamu daripada bertembung dengannya di tempat kerja, kolej atau di tempat yang anda dan rakan-rakan lain selalu berkumpul.

7. Jelaskan padanya anda lebih sayangkan ikatan persahabatan anda daripada menjadi seorang kekasih yang perlu ada komitmen dan bersifat setia.

8. Kamu jelaskan padanya bahawa kamu lebih mesra dan selesa sekiranya tetap terus berkawan sahaja kerana kamu sudah tahu perangainya ketika kamu menjadi sahabatnya dulu.

9. Nyatakan padanya bahawa kamu sudah mempunyai calon dan bakal kekasih yang sesuai dengan diri kamu. Tapi harus dijelaskan secara baik kerana kalau tidak, kamu mungkin akan hilang kawan baik yang kamu sayang.

10. Bertegas dengan pendirian kamu sekiranya kamu betul-betul tidak dapat menerimanya. Ikut kata hati kamu dan jangan termakan pujuk rayu si dia. Akhir sekali katakan dengan tegas kepadanya “KAU MASIH SAHABATKU”.



Credit to Koleksi Tips Semanis Kurma

24 comments:

  1. sangat setujuuu dgn segala yg ad dlm entry nih.. =p kompem bjaya kalo dh buat 10things d ats.. hee~

    ReplyDelete
  2. betul tuh shaliza..
    btw, u pernah buat ke?
    ngahaha~

    ReplyDelete
  3. da pena buat 10thngs d ats nieh..
    mmg mnjd !

    but da ptus kwn..

    HAHA!

    ReplyDelete
  4. huhuhu..sygnye putus kawan kan?
    tp nk buat cmne kan..klu boleh disambung balik, bgs gak..^_^

    ReplyDelete
  5. na jgak d smbung kn blek..

    tp..

    dye yg ta nak..

    kononye na lupe kn sy..

    tp xpe laa..

    bnda da jd..

    na wt cne..

    life must go on..

    ReplyDelete
  6. xnak!!! zai yg nak! :P

    ReplyDelete
  7. >>tulips
    sedihnya..betul la org ckp..susah kalau bezfren dah jatuh cinta dgn kte ni..silap2 boleh putus sahabat klu kte x trime cinta dy..huhuhu..

    ReplyDelete
  8. >>zai
    zai nak ape nih? tibe2 akak blur jap. HAHA! :P

    ReplyDelete
  9. tu laa...

    susah kan . .

    tp xpe laa..

    asal dye bhagie suda..

    bkn sy yg na ptus kwn ngn dye..

    dye thu ape yg dye buat...

    ReplyDelete
  10. xpe..bersabar je la..klu de jodoh, xke mane..persahabatan yg putus pun boleh bersambung kembali..hekhekhek..

    ReplyDelete
  11. pnah kot buat.. hehe.. tp mang menjadi kot kalo ikot cre tuh.. ad experience.. haha

    ReplyDelete
  12. ahahahhaa..

    bole smbung . .


    tnggu . .

    stu hr nnti. .

    kalo aq jmpe dye. .

    aq na sepak2 dye..

    hahaha..

    bia pdan muke !

    ReplyDelete
  13. there's always an ex-bf,
    but there's never an ex-friend.

    aww ;)

    ReplyDelete
  14. emmm susah juga nak cakap.... hehehe... but sahabat karib maybe boleh jadi pasangan kekasih yang paling loyal... hehee....

    ReplyDelete
  15. elyn... cm pena jadi pat ko ja ni...:P

    ReplyDelete
  16. kalau wat camnie.. compem dye da xnk kwn an.. laki an ego.. t da kne tolak msty malunya.. hee..

    ReplyDelete
  17. >>shaliza
    oh yeke..patut la..hehehe..:)

    ReplyDelete
  18. >>tulips
    eh, jgn la sepak..xbaik mcm tuh..lempang je 7 kali..br ok..HAHA! :P

    ReplyDelete
  19. >>amirah
    auwww..so sweet...:)

    ReplyDelete
  20. >>e1-tribe
    tak jugak..sebab sy pernah mengalaminye..couple clash sebyk 3 kali..but then decide jd bezfren je until now..HAHA!

    ReplyDelete
  21. >>cakapBisa
    ahahaha..no comment..;)

    ReplyDelete
  22. >>afiq
    try jgn xtry..hehehe..

    ReplyDelete
  23. >>love sue
    xpe..try je..xsume laki ego..ade yg xkesah..hehehe..

    ReplyDelete


up